Photobucket

.:: Eidul Fitri ::.

salam..


sekadar ingin mengupdate sket tentang Eidul Fitri pada tahun ini, 2008!
Alhamdulillah, akhirnya berjaya jugak buat kuih raya sendiri pada tahun ini..
walaupun cuma 4 jenis, tapi aku berasa sangat puas hati dan gumbira...hehe
buat kuih raya agak last minute, atas keterlambatan membeli oven pembakar..huhu
dapat buat biskut cornflakes, kuih samperit, kuih makmur dan Almond London or London Almond... sama je dua2 tuh~ bezanya cuma BI and BM jer..
pertama kali dalam hidupku membuat kuih raya by myself! dah lama ku nantikan saat ini.. hehe
walaupun baru pertama kali membuat kuih, tapi Alhamdulillah semuanya sedap2 blaka...











tak lupa juga, setiap tahun mesti akan balut ketupat di rumah mak tok Bedah..hehe


raya tahun ni, kami telah meneruskan kembali tradisi keluarga kami yang telah agak lama ditinggalkan iaitu mengambil gambar keluarga... sedih klu xde gambar keluarga..kn?kn? lagipun, kebetulan aku dan kakakku balik beraya di Malaysia tahun ni.. cukup satu family.. tahun depan dah xbalik dah..

gambar family

siblings

keluarga sebelah mak
(tiada dalam gambar : mak lang, adelin, widad, firas, nabil & chaq na's family)

raya tahun ni, macam raya tahun2 sebelum ni jugak.. pada hari raya ke 2 wat open house.. tahun ni nmpaknya sangat2 ramai sanak saudara yang datang.. yang dekat mahupun yang jauh.. agak terkejut kerana sendiri tidak menduga akan kehadiran yang sangat ramai pada tahun ni..huhu~ dari pagi sampai ke malam.. fuhh~ alamat klu kenduri kahwin lepas nih, abah kena besarkan rumah la nampaknya..hehe

mom & dad










1. faiqah, mawaddah & faris
2. firas, fawwaz, fayyad, nabil
3. fariyal



dan xlupa menziarah kubur saudara-saudara yang telah meninggal dunia.. walaupun ada yang mengatakan pada hari raya kita sepatutnya bergembira bukannya bersedih mengenangkan kematian seseorang dengan menziarah kubur mereka, tetapi bila la lagi kita nak ziarah pusara mereka? setahun sekali pun dah cukup bagus.. klu hari2 lain, msg2 sibuk dan kepenatan setelah sehari keluar bekerja..tiada keluangan masa.. dan pada hari raya sahajalah waktu yang sesuai.. xpe lah..sekurang2nya dapat mengingatkan kita tentang kematian agar xlupa diri dan sentiasa ingatkan Tuhan.. kan?

di kesempatan ini, walaupun dah masuk raya ke5, ana nk ucapkan Selamat Aidil Fitri serta Maaf Zahir dan Batin kepada semua yang mengenali diri ini juga yang tengah membaca blog ini! Terima kasih ('o,-)

1 comments:

? said...

very nice photos. Ill try and find a translator. Do you love books and have you read any books by salman rushdie? I look forward to a counter visit...

October 6, 2008 at 7:27 PM