Photobucket

y.u.m.m.y

salam. masih sihatkah semua orang? ke masih demam sebab exam semakin dekat? sapa-sapa yang tak sihat atau tengah demam ke atau tengah stress ke atau ditimpa apa-apa musibah tu,semoga cepat sembuh.. tabah dan sabar ye. semua itu ujian dari Allah nak uji keimanan hambaNya. apa nk tulis ni sebenarnya ye? haa.. pagi tadi, dapat email dari abah pasal update from LifeLine for Gaza (LL4G).

Salam.

Selepas hampir 10 jam pelayaran baru dapat coverage balik. Alhamdulillah kami sudah hampir 2/3 perjalanan ke Gaza. Di atas kapal terdapat pelbagai bangsa, ugama dan kefahaman politik. Terdapat beberapa worst scenario yang dibincangkan akan apa yang dijangkakan berlaku apabila kapal menghampiri kira-kira 40 km ke perairan Gaza. Salah satu scenario ialah terdapat kemungkinan kapal akan ditawan oleh komando Israel dan membawa kapal ke pelabuhan Asroud di kawasan Israel di mana sebagaimana digambarkan oleh media Israel, satu pusat tahanan telah disediakan. Namun demikian kami percaya IHH, pengendali misi ini telah bersedia dengan segala kemungkinan. Kapal ini adalah kapal kemanusiaan dan tidak membawa sebarang senjata. Senjatanya adalah media dari seluruh dunia. Coverage media bagi LL4G Malaysia ialah Astro Awani dan ana difahamkan malam ini berita utamanya jam 7.45 malam akan ada live coverage insyaAllah.

Sebentar tadi kumpulan dari Malaysia dan Indonesia telah mengadakan majlis tazkirah yang disampaikan oleh sheikh Raed Solah, ahli parlimen Hamas dalam buangan yang menceritakan peristiwa nakbah dengan kupasan yang lebih mendalam dalam konteks keseluruhan strategi jangka panjang pembinaan Israel Raya.

Satu soalan yang menarik yang dikemukakan yang tidak dapat dijawab dengan tepat oleh yang hadir ialah mengapa yahudi sehingga kini belum merobohkan masid al-Aqsa dan membina haikal.

dan tadi jugak dapat msg fwd dari YM.. dapat link utk tgk livestream LL4G dari internet... bukak2.. dapat la tgk gitu-gitu je.. suara xde.. gambar pun sekat2.. asek loading je.. mgkin sbb internet umah ni xcukup bagus kot.. tapi, bila tengok tu sedap la hati sikit.. semua masih selamat Alhamdulillah.. semoga mereka selamat sampai insyaAllah.. sama-sama kita doakan.. ameen ya Rabb..


ok, whats next?

cuba teka ini sayap apa?


lalat?

oh tidak sama sekali..


yeah.. betul! nyamuks..

nak cita pasal nyamuk ka? huhu.. xdela.. cuma beberapa malam ini, kite xdapat tido malam.. rasanya dah macam insomnia dah.. asbab makhluk yang bernama nyamuk ini la.. solusi yang terbaik adalah berjaga malam dan tidur siang.. itu sangat-sangat tidak bagus lah.. bukankah malam itu Allah jadikan untuk manusia berehat? but, itulah yang terjadi pada kite sekarang nih. nyamuk mesir nih jangan tak tahu.. sekali dia inject tuh, fuhh.. seminggu gatal xhilang.. dah tu jadi berbintat pastu lekat parut kat skin nih.. xhilang.. kan?kan? xpe lah.. redha je la.. tapi harapnya nyamuk ni akan hilang.. jangan ganggu kite lagi...


sudah cerita pasal nyamuk,


masuk pulak cerita tentang ekonomi rumahtangga.. eh, delete rumahtangga tu.. terlebih plak.. pasal economy.. erm nak cakap pasal ekonomi ke? alamak, bosanlah tajuk ekonomi nih.. apakata kite layan gambar-gambar makanan yang housemate kite masak baru2 ni.. depa ni semua dah kena sindrom mengidam sana sini, menu bersusun.. hari nk makan itu, hari ni nak makan ini.. kite tumpang sekaki makan jer... huhu... bukan apa, xmaw berebut dapoq.. haha.. [alasan!~]


ini namanya tepung bungkus!
kalau kat msia, balut dgn daun pisang~


choc muffin!~
sedap2



tiramisu!
tiramisu ni ikut orang jugak kot.
ada orang yang suka
as for me, i think it doesnt suit with my tastebuds.


makaroni bakar
sangat mengenyangkan kot..
xyah g mowafy dah.


pau yummy!~
tetiba lapar la plak..
mayah wat lagi!!~


huh..
ponek cari gambo nih..

cornflakes cookies..


bun sosej!
alamak! lupa nak cover periuk n tudung periuk tuh!
malu la plak..
sorry2


ada lagi..
cuma tak sempat snap gambar..


* kuih samperit dwi-perisa*

*pizza homemade super duper king size!*

*kuih lompang*

erm..
apa lagi eyh?
da lupa la..
haa..

*kek pisang*

*tart telur*

*kek coklat*

*mee rojak*



ok dah la tu~
xlarat upload dah..
study plak oi..
k
buibui
wassalam^_^

3 comments:

Anonymous said...

ish3...yummy2 sungguh....
balik mesia ni, cheq buat na?

May 29, 2010 at 6:11 AM  
ningurlz said...

heeeeeeee
insyaAllah...
sediakan list menu dan bahan..

May 29, 2010 at 9:57 PM  
Anonymous said...

setakat nk sedia bahan, x dak masalah.....

May 31, 2010 at 6:15 PM