Photobucket

:: buatmu ayah dan ibu ::












Ya Allah ya Tuhan ku,

Aku menghulurkan kedua tanganku yang hina ini

Memohon Engkau limpahkan rahmat dan hidayahMu

Terasa terlalu lemah diri ini tanpa pertolonganMu ya Allah

Ya Allah...

Segala pujian bagiMu Tuhan Sekelian Alam

Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani

Tuhan Pemerintah hari pembalasan

Hanya Engkaulah yang kami sembah dan kepadaMu kami memohon

pertolongan

Tunjukkanlah kami jalan yang lurus

Jalan orang-orang yang Engkau telah kurniakan nikmat ke atas mereka

Bukannya jalan orang yang Engkau murkai

Dan bukan pula orang-orang yang sesat

Ya Allah Ya Zaljalaaliwalikrom...

Ampunkan dosa-dosa ku kepada Mu ya Allah

Aku terlalu lemah dengan godaan syaitan

Aku masih melakukan maksiat walaupun ku tahu ianya Engkau murkai

Aku masih lalai dalam ibadat walaupun ku tahu ianya Engkau tuntuti

Ya Allah...

Teguhkanlah iman ku,

kuatkanlah hatiku,

Kurniakanlah kepadaku hidayahMu, taufiqMu dan lindunganMu

Jauhilah aku dari segala laranganMu

Dekatkanlah aku dengan segala suruhanMu

Tanamlah rasa benci dihatiku kepada maksiat

Tanamlah rasa cinta dihatiku kepada ibadat

Ya Allah, Ya Rahim, Ya Karim...

Jadikanlah aku hambaMu dan umat Muhammad SAW yang beriman kepadaMu

Dan berbakti kepada kedua ibubapaku

Ya Allah, ampunkanlah dosa kedua ibubapaku

Kasihilah mereka sebagaimana mereka mengasihiku ketika aku kecil

Bukakanlah pintu hati mereka untuk beriman kepadaMu

Aku terlalu banyak terhutang budi kepada mereka ya Allah

Terlalu banyak budi mereka yang ku balas dengan menyakiti hati

mereka

Kasih sayang mereka kubalas dengan kata-kata menentang

Sedangkan ku tahu, Englau melarang menyebut walaupun perkataan "ah"

kepada mereka.

Didikan dan asuhan mereka aku ambil ringan

Aku lupa ya Allah, berkat usaha, asuhan dan didikan merekalah

Aku berjaya kini

Keselesaan sanggup dilupakan ketika mengandungkan aku

Kesakitan yang amat sangat sanggup dilalui ketika melahirkan aku

Tidur malam mereka aku ganggu

Titik peluh mereka basah kering demi membesarkan aku

Tidak pernah mereka mengadu letih

Tidak pernah mereka mengadu sakit

Lauk yang dimulut sanggup mereka luah untuk diberikan kepadaku

Harta yang dikumpul sanggup dilepaskan untuk pendidikanku

Namun selama ini aku lupa semua itu ya Allah

Kerana mereka tidak pernah merungut kepadaku ya Allah

Kerana mereka tidak pernah mengadu kepadaku ya Allah

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim...

Dimalam ini aku terkenang semua itu

Dimalam ini aku mengadu kepadaMu ya Allah

Dimalam ini aku memohon sepenuh hati kepadaMu ya Allah

Rahmatilah mereka, ampunilah dosa-dosa mereka,

Dan sekiranya ketika ini mereka Engkau siksa didalam kubur ya Allah

Aku memohon agar Engkau hentikanlah ya Allah

Aku memohon agar jangan Engkau siksa ibubapaku ya Allah

Aku tahu ya Allah

Mereka terlalu lemah dan tidak mungkin dapat menahan siksaanMu

Yang amat pedih itu ya Allah

Perkenankanlah doa ku ini dan jadikanlah ini doa anak yang solehah

Yang Engkau janjikan akan diperkenankan ya Allah ya Tuhanku

Maha Suci Allah Yang Maha Besar

Engkau jadikanlah anak-anak ku dari orang-orang yang soleh solehah

Yang mendoakan keampunanku daripadaMu ya Allah

Jadikanlah mereka sebagai anak kunci pintu syurga ku ya Allah

Dan jangan Engkau jadikan mereka anak kunci ku ke nerakaMu

Teguhkanlah iman mereka ya Allah

Jauhilah mereka dari siksaMu ya Allah

Tuhan Sekelian Alam.

Amin ya Rabbal Alameen...

0 comments: